Tot april 2014! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Renske Cornelissen - WaarBenJij.nu Tot april 2014! - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Renske Cornelissen - WaarBenJij.nu

Tot april 2014!

Blijf op de hoogte en volg Renske

03 September 2013 | Nederland, Rotterdam

Het is dan eindelijk zo ver!! De laatste uurtjes op Nederlandse bodem zijn aangebroken... Met enige zenuwen, maar vooral met heel veel zin kijk ik uit naar dit nieuwe avontuur!

Mijn koffer is grotendeels gevuld met geluksstenen, boeddha's, beschermengeltjes en mooie woorden van vele mensen. Dank daarvoor! Jullie begrijpen wel dat ik daardoor essentiële dingen heb achter moeten laten, maar goed, ik schijn in een redelijk westerse omgeving terecht te komen.

Van tijd tot tijd zal ik jullie vermoeien met ellenlange verhalen over mijn dagelijks leven. Aan jullie zelf de keus om het te volgen of niet! Zou het zeer waarderen om zo nu en dan eens iets uit het NL'se te horen.

Voor sommigen; tot binnenkort... Voor de meesten; tot april 2014!!

Liefs, en kus voor wie wil
Renske

  • 03 September 2013 - 15:44

    Pauline:

    Hi Renske

    Heel veel plezier in, de parel van afrika, Oeganda! Maak er een mooie reis van.
    Safari njema! Tutaonana.

    Groetjes Pauline

  • 03 September 2013 - 15:53

    Willem Cornelissen:

    Geen twijfel over dat je dat leuk gaat vinden...het land is mooi, de mensen zijn aardig (op een paar idioten na) en jij straalt zelf vreugde en vrolijkheid op anderen uit. Dan krijg je dat ook terug. Ik ben trots op je. Het ga je goed. Nu nog aan de ugali wennen
    je vaders

  • 03 September 2013 - 17:11

    Walske Hoekstra:

    Je staat nu nog even onder de douche, maar straks is het echt zover.
    Ik weet zeker dat je het er prima naar je zin zult hebben, nieuwe ervaringen op zult doen en weer een heleboel vrienden zult maken. Ik vind het ook hartstikke goed van je dat je doet wat je hart in je ingeeft en getob in het diepe duikt. Maar meis, ik zal je wel heel erg missen hoor.
    Hele goede reis en ik dat je daar mag vinden, waar je naar op zoek bent.
    Kus, Mam

  • 03 September 2013 - 19:33

    Jenny Rietveld:

    Heel veel plezier meis. Ik vind het super knap van je maar jij zal het helemaal gaan maken daar. Verheug me op je verhalen. Goede reis. Dikke knuffel, Jenny

  • 04 September 2013 - 00:35

    Nini Bos:

    Sodeju, Rens, da's een heel eind weg!
    Wat ga je daar allemaal doen?
    Waarschijnlijk heb je voldoende adviezen van je vader en moeder gekregen, dus rest ons alleen: wij wensen je een heel goede, warme, leerzame, veilige en heerlijke reis, de komende maanden.

    Als ik nog weet hoe het moet, :-) dan zal ik je zeker volgen. (Anders vraag ik je ouders hoe dat werkt).

    Groetjes, van Paul en Nini en kinderen (Anne-Claire zal jaloers op je zijn).

  • 05 September 2013 - 12:04

    Conny:

    Lieve Rens,
    Zo je bent in uganda!!!!
    Avontuur is begonnen, geniet er van en wij gaan je volgen
    tot we je komen vervelen in november.
    Liefs van allemaal Conny

  • 07 September 2013 - 21:35

    Tico:

    En?? Heb je al een paar dagen gemist! Ben je al bijna terug :-D. Potver, wat zijn 7 maanden lang, maar ik gun het je zoooooo....Je bent al een mooi mens en zult met nog mooiere ervaringen terugkomen...! Enjoyyyyy it..ook namens Rick! Love u dushi..ps: niet naar die kroeg gaan die we bij 'Spuiten en Slikken op reis' hebben gezien

  • 08 September 2013 - 14:02

    Jacq:

    Oliotya nyabooooo,

    al een beetje gewend en je gangtje gevonden hoop ik.
    Het is inderdaad een heel bijzonder land en cultuur. Veel te ervaren en te zien.
    Geniet ervan!
    Je kan heerlijk (soort van europees achtig) eten bij Java's en Garden city is heel leuk met allerlei verschillende tentjes.
    Ga dan gelijk voor jezelf langs een van de supermartkten nakumatt of ...weet ik even niet meer. Die zitten dara ook en daar kan je aaaalles kopen, van kaas tot chocola.
    En er is een zaakje Broood, waar je dus, jaja, goed nederlands brood kunt kopen ;-) dat ga je echt missen ;-)
    KUS!
    Akafuba mukwano

  • 09 September 2013 - 11:52

    Renske Cornelissen:

    Dank voor alle lieve woorden in jullie berichten! Absoluut heel erg fijn om te lezen :)
    Heb nu heel even internet op mn laptop en dat maakt het een stuk makkelijker reageren! Ben onwijs goed opgevangen door VSO en hebben een redelijk vol programma over van alles en nog wat. Het VSO kantoor zit in de wijk Muyenga, iets zuid oost van het centrum. Het is een wijk met veel NGO's en goede doelen zoals Oxfam etc. Een, zeker vergeleken met het centrum, rustige buurt, maar wel alles in de buurt. Dit is ook waar ik kom te werken, en waarschijnlijk ook zal komen te wonen.
    Van de week zal ik een blog posten. Woensdag heb ik een ontmoeting met Educate! en dan heb ik wat meer duidelijkheid en ook wat meer te vertellen.
    Liefs!

  • 12 September 2013 - 12:47

    Ricardo:

    Wil alleen even zeggen........ MISS YOU!
    Hopelijk gaat alles goed met je!
    Kus Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Via VSO zal ik de komende 6 maanden in Kampala (Oeganda) gaan werken bij Educate! Educate is een onderwijs instelling die 16 tot 20 jarigen opleid tot jonge entrepreneurs. Ik ben aangenomen om een HR-plan uit te gaan rollen aangezien ze moeite hebben met het vinden en behouden van leraren. Daarnaast zal ik ook een stukje communicatie gaan doen. Althans, dat is het plan! Met enige regelmaat zal ik jullie proberen mee te laten genieten van mijn avonturen, mijn frustraties en triomfen!

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 810
Totaal aantal bezoekers 107703

Voorgaande reizen:

03 September 2013 - 20 Juli 2014

In Oeganda met VSO

Landen bezocht: